Sommarresan 2017

Lördagen den 17 juni går å
rets resa går till Enköping!
Kl.07.00 bussen avgår från Dammlötskolan Kl.07.30 bussen avgår från Pålljungshage ( Samling utanför Miomöbler) Första stoppet gör vi i Hällbybrunn hos Solveig och Börje Sehlin. De har byggt upp sin trädgård runt en statarlänga,där många nya, spännande växter finns. Flera vindlande gångar leder till oväntade möten! Här intar vi vår medhavda kaffekorg!

Vi reser vidare till
Åsby Handelsträdgård, där vi kan handla ute- och inneväxter. Vi äter lunch ca kl.12.30 på Westerqvarn.

Därefter far vi mot Enköping, där vi är framme ca kl.14.30.   Kl.15.00 går tåget, som reser runt till några av trädgårdarna som finns i Enköping. Tåget tar 25 passagerare, så här får de som tycker att det är svårt att promenera plats i första hand. Meddela vid anmälan om du vill ta tåget! Övriga får promenera med guide en timme.
Meddela vid anmälan! Vill du får du naturligtvis promenera runt själv.

Innan vi lämnar Enköping kommer vi att inta eftermiddagsfika, som var och en får betala. Vi räknar med att vara i Nyköping ca kl.19.00 och i Runtuna kl. 19.30. Resans pris för medlemmar är 600 kr och för övriga 650 kr. Anmälan görs senast den 1 juni till Elisabeth Sandberg 0155-241131/ 073-6307482
lisasandberg51@gmail.com

Betalning görs till vårt bankgiro 223-4433 senast 1 juni.